Lid worden Waarom lid worden?

Waarom lid worden?

ICF Belgium is lid van ICF (International Coach Federation), een wereldwijde gemeenschap van bijna 18.000 coaches die actief zijn in meer dan 100 landen, doorheen bijna 150 afdelingen ("chapters").

ZICH AANSLUITEN GEEFT AANLEIDING TOT EEN AANTAL VOORDELEN:

1.     Deel uitmaken van de enige vereniging van coaches in België die geniet van internationale erkenning.

2.   Gratis deelnemen aan tal van activiteiten:maandelijkse workshops, zomeruniversiteit, Europese conferentie, jaarlijkse wereldconferentie, enz. De meerderheid van deze activiteiten zullen het u mogelijk maken om de diversiteit en actualiteit van de coaching technieken te ontdekken en bij te dragen tot de verdere ontwikkeling van dit beroep.

3.    Regelmatig informatie ontvangen betreffende evenementen, workshops, informatiesessie en accreditatieprocessen, voorgesteld door de afdelingen.

4.     Uw geloofwaardigheid als professionele coach wordt versterkt.

5.     Genieten van bijstand gedurendeuw certificeringproces

6.     Kennis maken met partners voor de intervisie en supervisie.

7.     Deel uitmaken van een service die geldt als referentie, op de site www.coachfederation.org van zodra u dan de certificatie op zak heeft, krijgt u toegang tot de lijst van de website van ICF/B, www.coachfederation.be. Deze dienst brengt klanten en coaches met elkaar in verbinding, en dit van zodra u de certificatie op zak heeft.

8.     Integreren in een van de werkcommissies en deelnemen aan de ontwikkeling van het beroep van coach in België en Europa.

ICF is wereldwijd de leidende organisatie met meer dan 18,000 leden, toegewijd aan het promoten van het beroep van coach. ICF stelt hiervoor hoge professionele normen voorop, certificeert op onafhankelijke wijze, en bouwt aan een netwerk van geaccrediteerde coaches via programma’s en normen die worden ondersteund door de onze leden. ICF positioneert zich als dusdanig als een gezaghebbende bron in het domein van coaching informatie en onderzoek voor het publiek.