Lid worden Verzekering

Verzekering

ICF Belgium stelt u voor om uw burgerlijke aansprakelijkheid aan zeer voordelige voorwaarden te dekken in het kader van uw beroepsactiviteit als coach.
De premie bedraagt 80 € TTC, en dit contract is strikt voorbehouden aan leden van ICF Belgium te regelen bij de inschrijving.
ICF Belgium rekent bovenop de premie de som van 9€ aan om de financiële en technische kosten te dekken, waaronder de nodige aanpassingen aan de geautomatiseerde processen.
Elk lid van ICF Belgium verbindt zich ertoe om zijn Professionele burgerlijke aansprakelijkheid te verzekeren.

Het contract omvat 3 luiken:
1.De professionele burgerlijke aansprakelijkheid
De Maatschappij dekt, bij toepassing van de normen van de Belgische wet, de burgerlijke aansprakelijkheid die kan liggen bij de verzekerden aangaande schade toegebracht aan derden, met inbegrip van hun klanten, leidend tot de creatie van burgerlijke aansprakelijkheid gebeurd tijdens de uitoefening van hun beroepsactiviteit beschreven in bepaalde omstandigheden.
2.De burgerlijke aansprakelijkheid bij uitbating
De Maatschappij dekt, bij toepassing van de normen van de Belgische wet, de buitencontractuele burgerlijke aansprakelijkheid die kan liggen bij de chef van de verzekerden van alle lichamelijke en materiële schade toegebracht aan derden, met inbegrip van hun klanten.
3.Juridische bescherming
De Maatschappij staat in voor de verdediging van de verzekerde op strafrechtelijk vlak wanneer hij, in het geval van een ramp die gedekt wordt door de waarborgen van de professionele burgerlijke aansprakelijkheid, vervolgd wordt door de chef:
-voor inbreuken van wetten en reglementen;
-voor onvrijwillige doodslag of verwondingen.

Gewaarborgde bedragen per ramp per jaar:
a) Professionele aansprakelijkheid
•Lichamelijke schade                                      5.000.000 EUR
•Materiële schade                                                250.000 EUR
•Strafrechtelijke verdediging                                12.500 EUR
•franchise                                                                     nihil
•Kosten voor reconstitutie van gegevens     *Sublimiet van 50.000 EUR Art.1.2.b) van hoofdstuk 1
b) Aansprakelijkheid bij uitbating
•Lichamelijke schade                                       1.250.000 EUR
•Materiële schade                                                 125.000 EUR
•Rechtsbijstand                                                       12.500 EUR
•franchise                                                                        500 EUR
Wording
De onderhavige waarborg is onderworpen aan de titels I & IV van de Algemene Voorwaarden «  N° 4077273-04.2010.

Territoriale reikwijdte:
Artikel 8 van hoofdstuk 1 van de Algemene voorwaarden is afgeschaft en vervangen door de volgende tekst:
8.1.De waarborg is over de hele wereld geldig met uitsluiting van:

•Elke claim die ingediend wordt in of onder de rechtspraak van de Verenigde Staten van Amerika of Canada of op enig grondgebied dat zich onder de jurisdictie van de Verenigde Staten van Amerika of Canada bevindt;

•Elke eis tot uitvoering van een vonnis verleden door enige rechtbank in de Verenigde Staten van Amerika of Canada of op enig grondgebied dat zich onder de jurisdictie van de Verenigde Staten van Amerika of Canada bevindt;

•Elke claim die voortvloeit uit de professionele activiteit van het kantoor van de verzekerde dat zich bevindt in de Verenigde Staten van Amerika of Canada of op enig grondgebied dat zich onder de jurisdictie van de Verenigde Staten van Amerika of Canada bevindt.

8.2 De waarborg wordt slechts verworven indien de verzekerden opgeroepen worden voor een rechtbank op het grondgebied van een Benelux-land, onder voorbehoud van de toepassing van de volgende punten.

De waarborg geldt enkel voor schriftelijke schadeclaims tegen de verzekerde en/of de verzekeraar gedurende de geldigheidsperiode van het contract en die betrekking hebben op schade, opgelopen tijdens de garantieperiode.

Alle schade, ongeacht de aard en het aantal slachtoffers, toe te schrijven aan eenzelfde gebeurtenis, worden beschouwd als een enkele ramp.

Als eenzelfde gebeurtenis het onderwerp vormt van schadeclaims in verschillende landen die onder dit contract vallen, wordt rekening gehouden met de eerste claim om een datum op de ramp te zetten.

De tussenkomst van de verzekeraar is beperkt tot het bedrag, overgenomen in de bijzondere voorwaarden, dat de hoofdsom, rente en verdedigingskosten (honoraria en expertise- en procedurekosten) omvat.

Het bedrag van de franchise voorzien in het contract is van toepassing op schade van gelijk welke aard en op verdedigingskosten (honoraria en expertise- en procedurekosten).

Elk geschil betreffende de interpretatie of de uitvoering van dit contract is uitsluitend onderworpen aan de Belgische wetgeving en is de exclusieve bevoegdheid van de Belgische rechtbanken.

U kunt de Algemene en Bijzondere voorwaarden terugvinden op onze site.
Iedere coach die onderschrijft zal een individueel contract ontvangen dat op zichzelf contractuele waarde zal hebben. De informatie in dit document en op de site is louter informatief. De aansprakelijkheid van ICF Belgium en van de makelaar A. Van Ingelgem en Zoon NV kan in geen geval worden ingeroepen.